Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sbohem České dráhy, jedu po silnici

Ne, že by mě 10 %, které si ČD za svůj úkon odečetly, ekonomicky ruinovalo, ale byla to ta příslovečná poslední kapka, kterou mi došla trpělivost. A že jsem jim toho tolerovala hodně.

Přeplněné vlaky, netrpělivost průvodčích, aroganci revizorů, nekonečná zpoždění bez návratu jízdného, okradení v nočním vlaku, dlouhou porevoluční strnulost až ochrnulost, nemorální milionové odstupné managementů, jejich statisícové platy.

Cestující z Rokycan do Prahy urážejí dráhy dražším jízdným, než jaké platí ti, co jedou delší vzdálenost, z Plzně do Prahy.  A to se už zdálo, že se ČD konečně zmátořily, jsou napojené na městské linky, dokážou odečíst jejich jízdné, jenže běda, nepřipomenu-li se. Pokladní se neptají a chvilka nepozornosti stačí a mám naúčtovanou plnou taxu dřív, než se naději. Jsou pravděpodobně školeni k „ber, kde ber“ za každou cenu, jakoby nevěděli, že krátkodobé výhry mohou být dlouhodobými prohrami.

Z jakési nostalgie k železnici jsem si před třemi lety zakoupila IN kartu s 25 % slevou, ke které se později přidala i sleva seniorská. Celkem jsem se těšila výhodě 50 % jízdného. Platnost karty končila v prosinci loňského roku, v listopadu přišel dárkem stokorunový voucher od Centropolu  k elektronickému zakoupení IN 25%.

Do systému jsem zadala IN 50%, což přeskočilo na IN 25%, z čehož jsem usoudila, že to bude nejspíš tím, že na zbývajících 25 % mám nárok z titulu věku, odklikla jsem tedy naběhlou položku 990 Kč a po odečtení voucheru zaplatila 890 Kč.

Při vyzvedávání průkazky jsem zjistila, že není na IN 50 %, ale na IN 25 % a po poměrně nemožném jednání na pražském hostivařském nádraží a posléze i na hlavním, jsem poslala stížnost a následně uplatnila reklamaci. Zjistilo se, že jsem měla zaplatit větší částku, což dodatečně u pokladny nešlo, neboť 100 Kč voucher systém drah dočista vykolejil. Byl totiž jen pro dospělé. Na námitku, že dítě nejsem, mi bylo řečeno, že to sice ne, ale…

Po dvou měsících e-mailové korespondence jsem očekávala velkorysé řešení, že kartu, která je stále ještě na hostivařském nádraží dobijí na IN 50 % jako pozornost podniku. K chybě došlo tím, že jejich systém umožnil platbu, kterou umožnit neměl. Velkorysost se však nekonala, naopak. Ze zaplacené částky 890 Kč se mi po dvou měsících vrátilo 801 Kč. Proč management ČD nepřičetl k 10 % odečtu i pár procent úroku, když s penězi dva měsíce hospodařil, není jasné.

Centropolu jsem napsala, že to nevypadá na dobrý marketingový tah dělat public relation ve spolupráci s ČD, které  popuzují, někdy přímo odpuzují. Proč ale plýtvat radami zdarma, když staré pořekadlo praví, že „dobrá rada nad zlato“.

 

Autor: Marie Haisová | úterý 14.1.2014 4:45 | karma článku: 40,84 | přečteno: 9099x
  • Další články autora

Marie Haisová

Druhé housle

V podzimních barvách života si užívám harmonie, byť se může zdát, že ve výkonově zaměřené společnosti mohu hrát již jen druhé housle, což má v obecné mluvě poněkud pejorativní nádech.

9.8.2022 v 11:26 | Karma: 10,04 | Přečteno: 237x | Diskuse| Osobní

Marie Haisová

Wikipedistka, aneb s kůží na trhu

Začátkem března 2021 mi přišel e-mail, že Wikipedie pořádá kurz pro seniory. Zuřila karanténa, byly omezovány aktivity, tak jsem se rozhodla přihlásit.

20.7.2021 v 9:45 | Karma: 26,74 | Přečteno: 498x | Diskuse| Média

Marie Haisová

Nemocné Česko

Neví, čím to je, ale nikdy neonemocněla, když se chystala lyžovat! Mohlo by zlepšení nálady, vyhlídka na vzrušující zážitek chránit proti virům? Ptá se vědkyně Candace B. Pert a zároveň odpovídá:

23.2.2021 v 9:20 | Karma: 17,07 | Přečteno: 537x | Diskuse| Společnost

Marie Haisová

Slepé skvrny

Sociolog Daniel Prokop v knize Slepé skvrny analyzuje současnou situaci i z ní vyplývající politické manipulace, což je skvělý počin k porozumění společnosti jako celku a chování jednotlivců, ze kterých sestává.

8.11.2020 v 8:57 | Karma: 5,07 | Přečteno: 152x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Marie Haisová

Cesta k nesvobodě

Čas ukazuje realitu, o které jsem během karantény četla v knize Timothy Snydera „Cesta k nesvobodě – Rusko, Evropa, Amerika“.

11.6.2020 v 13:22 | Karma: 11,53 | Přečteno: 414x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

  • Počet článků 224
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1701x
Píši o tom, s čím se setkávám, o čem si myslím, že by bylo dobré dobré zveřejnit a mohlo zajímat i ostatní.

Více o mně je na: www.mariehaisova.webnode.cz