Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Babiš na bílém koni

Není myšleno, že by přinesl sníh jako sv. Martin. Myslí se, že přijíždí jako pohádkový rytíř na bílém koni, který nebude zachraňovat princeznu, ale zadluženou republiku.  

"Ten tady konečně udělá pořádek“, pravil kamarád při náhodném setkání, a pokračoval: „ten se vyzná, vždyť se podívej, jak mluví a co všechno má za sebou. Je zvyklý jednat, ne kecat. Tuhle jsem se na něj díval v televizi a musím souhlasit se vším, co říká.“  

 Pípla jsem, že jsem skeptičtější. Moc jednoho člověka je závislá na ochotě těch, kteří se jí chtějí podřídit. A já zatím nevím, nejsem si jistá. Zauvažovala jsem nad mocí Václava Havla a jeho pravdou a láskou, nad mocí peněz Václava Klause, za které je možné si vše koupit. Je Andreji Babišovi bližší pravda a láska nebo peníze a majetek? Zdá se, že to druhé koresponduje s hrdinou tohoto blogu, který mu ostatně patří i s dalšími médii a koncernem Agrofert. Teď bude mít dominantní vliv v politice a tím pádem šanci ovlivňovat veřejnost  i ve veřejnoprávních médiích. Who is…? nový potenciální správce státních financí?

 Je trendy s mladší krasavicí po stárnoucím boku. Byl-li spolupracovník StB, pak jistě aktivní, pasivně rozhodně nepůsobí. Spíš se zdá být workoholik, ale i to je módní, a v politice se bude hodit. Po internetu sice koluje obrázek s nápisem, že problém chudoby způsobuje nenasytnost bohatých, ale kamarád už měl dost mých námitek. Ještě jsem stihla otázku, jak se má koncentrace moci a zájmů k participativní demokracii? Odpověděl, že Češi si sami vládnout neumí, a tak máme, co potřebujeme.

 Popřáli jsme si vše nejlepší do Nového roku, aby se nám splnila všechna naše očekávání, a já jsem šla koupit nerezový tác na cukroví. Docela pěkný měli u Vietnamců, tak jsem koupila hned dva. Hned, co jsem vyšla z obchodu, mi došlo, že nemám žádný doklad o zaplacení. Vrátila jsem se a říkám prodavači u pokladny: „Můžete mi, prosím, dát na ty tácy paragon“? Odpověděl „Teď jím“. Já na to: „Nevadí, já počkám“. Spolkl sousto a šel k počítači, kde si chvilku hrál s klávesnicí, a pak pravil: „To nejde, paragon vám dát nemůžu.“ Začala jsem vysvětlovat, že jdu do dalšího obchodu, kde bych mohla mít problém, že jsem ty tácy sebrala, když nebudu moci dokázat, že jsou jinde zaplacené. „Tyhle jinde nemají“, vyřešil pohotově můj problém a já jsem odcházela rozhodnutá, že hned doma sednu k počítači a napíšu podání na Českou obchodní inspekci. V duchu jsem si říkala: „Tohle si přece nemůže dovolit, jenže si dovoluje proto, že si to nechám líbit. Já i ostatní.“

 Sama sobě jsem v duchu oponovala: „Vždyť to ale všichni vědí, včetně politiků. Nedostala jsem sice paragon, ale koupila jsem levně tácy, proč bych měla být nespokojená a stěžovat si? Kdyby dávali účet, tak by odváděli daně, sociální, zdravotní a ten tác by stál dvakrát tolik.“  To, že v určitých obchodech nedávají účty je mlčky tolerováno. Já bych měla být tou zrádkyní, která poruší nepsanou, tichou dohodu? Já bych měla napráskat politikům, že někdo šidí na daních, když oni ty vybrané daně už tolikrát prohospodařili?

 Než jsem došla domů, bylo mé odhodlání napsat stížnost na ČOI to tam, vnitřní dialog „pro“ a „proti“ vynuloval potřebu angažovanosti. Bylo navíc před Vánoci, svátky lásky a odpuštění, proč je kazit? Navíc přijíždí rytíř s mnoha koňmi zrušit korupci, státní dluh, udělat pořádek.

 Mohu mu konkurovat, když ani nevím, jaký HRM (Human Resource Management) preferuje, jakým IQ a EQ to tady bude organizovat? Bude mu aktivní občanství vítané, nebo na něj bude permanentně útočit, jako tomu bylo za dob moci a vlivu Václava Klause?

Autor: Marie Haisová | pátek 27.12.2013 6:20 | karma článku: 16,91 | přečteno: 940x
  • Další články autora

Marie Haisová

Druhé housle

V podzimních barvách života si užívám harmonie, byť se může zdát, že ve výkonově zaměřené společnosti mohu hrát již jen druhé housle, což má v obecné mluvě poněkud pejorativní nádech.

9.8.2022 v 11:26 | Karma: 10,04 | Přečteno: 237x | Diskuse| Osobní

Marie Haisová

Wikipedistka, aneb s kůží na trhu

Začátkem března 2021 mi přišel e-mail, že Wikipedie pořádá kurz pro seniory. Zuřila karanténa, byly omezovány aktivity, tak jsem se rozhodla přihlásit.

20.7.2021 v 9:45 | Karma: 26,74 | Přečteno: 498x | Diskuse| Média

Marie Haisová

Nemocné Česko

Neví, čím to je, ale nikdy neonemocněla, když se chystala lyžovat! Mohlo by zlepšení nálady, vyhlídka na vzrušující zážitek chránit proti virům? Ptá se vědkyně Candace B. Pert a zároveň odpovídá:

23.2.2021 v 9:20 | Karma: 17,07 | Přečteno: 537x | Diskuse| Společnost

Marie Haisová

Slepé skvrny

Sociolog Daniel Prokop v knize Slepé skvrny analyzuje současnou situaci i z ní vyplývající politické manipulace, což je skvělý počin k porozumění společnosti jako celku a chování jednotlivců, ze kterých sestává.

8.11.2020 v 8:57 | Karma: 5,07 | Přečteno: 152x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Marie Haisová

Cesta k nesvobodě

Čas ukazuje realitu, o které jsem během karantény četla v knize Timothy Snydera „Cesta k nesvobodě – Rusko, Evropa, Amerika“.

11.6.2020 v 13:22 | Karma: 11,53 | Přečteno: 414x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Auto vjelo na chodník a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  18:53

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Poslanci zvýšili ochranu zemědělské půdy i omezení jejího prodeje cizincům

3. května 2024  5:16,  aktualizováno  11:40

Přímý přenos Vyšší ochranu nejkvalitnější zemědělské půdy schválila Sněmovna. Nemají na ní do budoucna vznikat...

Zdravotnictví čeká kolaps, věští analýza. Chybí 3000 lůžek, péče se nadužívá

3. května 2024  11:36

V českém zdravotnictví hrozí bez přijetí potřebných opatření vyčerpání zdrojů. Systém není podle...

Evropa otevřela dveře džihádistům, Londýn a Paříž nepoznáte, hlásá Trump

3. května 2024  11:34

Donald Trump krátce po potlačení propalestinských protestů na několika amerických univerzitách...

Obří požár haly se škodou 1,8 miliardy založil člověk, technickou závadu vyloučili

3. května 2024  11:15

Příčinou rozsáhlého požáru průmyslové haly v Žebráku na Berounsku, který loni v létě podle policie...

  • Počet článků 224
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1701x
Píši o tom, s čím se setkávám, o čem si myslím, že by bylo dobré dobré zveřejnit a mohlo zajímat i ostatní.

Více o mně je na: www.mariehaisova.webnode.cz