Po zásluze potrestána

Každý dobrý skutek bývá po zásluze potrestán, což je příslovím potvrzená pravda. Došlo i na moji celoživotní občanskou angažovanost, kterou bych po desetiletích činorodosti na stará kolena ráda a důstojně ukončila.

Abych měla čistý stůl, tak jsem začala po úřadech požadovat Potvrzení o bezdlužnosti Agentury GAIA, spolku, který jsem v roce 1997 spoluzakládala a který končí svoji činnost. Pozitivní odpovědí je, že Finanční úřad Prahy 10 vystavil potvrzení na počkání, za stovku, VZP poslala elektronicky obratem, zdarma.  

Na neřešitelnou situaci jsem narazila u Pražské správy sociálního zabezpečení Prahy 10. Kompetentní úřednice po mně chtěla doklad, že jsem kompetentní žadatelkou. Usoudila jsem, že asi chce mít jistotu, že nejsem „bílý kůň“ a poslala jí „Zprávu“ z kontroly Finančního úřadu, kde je v odstavci „Kontrolované listiny“ důkaz o tom, že existuje Občanský průkaz jednatelky paní Marie Haisové MBA signovaný jistým Ing. z FÚ Prahy 10.

Odpovědí bylo, že toto nestačí, jala jsem se tedy v letních měsících obstarávat Plnou moc od členů Rady Agentury GAIA, kterou jsem od jejího založení řídila, byla autorkou celé řady úspěšně administrovaných programů a projektů, což se dá vyčíst z: www.gaia.cz, www.quovadisfemina.cz, www.mariehaisova.cz.

Úřednice napsala. „Děkuji za zaslání plné moci, ale ještě bych potřebovala nějaký doklad, že uvedené osoby jsou statutáry spolku, protože nejsou uvedeni v Obchodním rejstříku. Budete potom chtít potvrzení zaslat do DS nebo si přijdete osobně nebo poštou?!“

S bývalou kolegyní jsme dohledaly starý zápis z Valné hromady, kde je zmíněna Výkonná rada spolku Agentury GAIA s nadějí, že snad již nic nebrání zaslání Potvrzení o bezdlužnosti. Nechci přece vyzrazení státního tajemství, ale pouze doklad, že nic nedlužíme, což snad by mělo být i ve státním zájmu, že se veřejnost zajímá o případné resty, které je ochotna doplatit, existují-li. 

Odpovědí bylo: „Vážená paní, ve Vámi zaslaném dokladu jsem nenalezla, že by jednala výkonná rada spolku (není uvedeno např. ve statutu spolku?!). Pokud takový doklad máte, prosím o jeho zaslání a vzhledem k tomu, že původní žádost je starší než měsíc, budu potřebovat novou žádost a dáme už bezdlužnost dohromady."

Jak zmíněno, spolek Agenturu GAIA se chystáme po dvaceti letech uložit k věčnému spánku, neboť projekty, které jsme průkopnicky realizovali mají své pokračovatele v jiných neziskovkách či státní správě sázením stromů počínaje, přes aktivizaci žen ve veřejném životě, či zapojováním veřejnosti do rozhodování….

Úřednici jsem napsala, že „přikládám Stanovy Agentury GAIA. Zakladatelkou a jednatelkou Agentury GAIA jsem od roku 1997 do dnešního dne já. Nejdříve jste chtěla Potvrzení o mé kompetentnosti, tak jsem Vám poslala plnou moc podepsanou členy Rady Agentury GAIA, načež jste požadovala Potvrzení o jejich kompetentnosti, které vyplývá ze zaslaného zápisu z Valné hromady. Protože jsme podali žádost o zrušení spolku (IČO 65997883), tak opakovaně žádám o zasláníPotvrzení o jeho bezdlužnosti.

Odpovědí zodpovědné osoby je: „Chtěla jsem po Vás pouze doklady dokládající, že můžete za společnost jednat (některé spolky mají statutární zástupce jmenovitě v OR, což nebyl tento případ). Dle stanov zaslaných teprve dnes je v §5 číslo 8, že Rada Sdružení jmenuje jednatele/jednatelku, která organizaci zastupuje a jménem organizace navenek jedná. Máte rozhodnutí, že Rada Sdružení Vás jmenovala jednatelkou?! Prosím o jeho zaslání. Děkuji a jsem s pozdravem“.

Já však již, zcela vyčerpaná, neboť jedna mluví o voze a druhá o koze, nemám sil dohledávat fakta, dle kterých matka potřebuje jmenování o tom, že je matkou. (Údajně bych se v současnosti ani neměla pohybovat bez průkazu dokládajícím, že jsem seniorka, občanka prý není to pravé ořechové.)

Osobně se znám s ministryní práce a sociálních věcí, kterou jsem přes Facebook a následně i e-mailem informovala o nepružné a neprůchodné důkladnosti jejího personálu. 25. 8. napsala: „Achjo, poptám se..“ Když jsem 18. 9. žádala, zda by zaorodovala, tak se optala Za koho-???, což jsem obratem dopsala a od té doby je ticho po pěšině.

 

Autor: Marie Haisová | čtvrtek 12.10.2017 16:29 | karma článku: 10,83 | přečteno: 608x
  • Další články autora

Marie Haisová

Druhé housle

9.8.2022 v 11:26 | Karma: 10,04

Marie Haisová

Nemocné Česko

23.2.2021 v 9:20 | Karma: 17,07

Marie Haisová

Slepé skvrny

8.11.2020 v 8:57 | Karma: 5,07

Marie Haisová

Cesta k nesvobodě

11.6.2020 v 13:22 | Karma: 11,53

Marie Haisová

Marie

29.11.2019 v 8:10 | Karma: 7,80

Marie Haisová

Dopis vnoučeti

24.10.2019 v 14:38 | Karma: 8,83

Marie Haisová

Bezpečnost a zdraví dětí

7.9.2019 v 16:29 | Karma: 10,00

Marie Haisová

Na východ od Plzně

4.1.2019 v 13:13 | Karma: 16,41

Marie Haisová

Jak se věda mýlila v ženách

4.11.2018 v 8:32 | Karma: 14,69

Marie Haisová

Bylo to překrásné

22.6.2018 v 18:48 | Karma: 15,03

Marie Haisová

Za peníze vše nekoupíš

28.7.2017 v 12:15 | Karma: 16,00

Marie Haisová

Sláva ZUŠkám

30.5.2017 v 7:26 | Karma: 15,19

Marie Haisová

Muž obětí domácího násilí

30.4.2017 v 8:18 | Karma: 14,35

Marie Haisová

Všechno nejlepší, milá Země

22.4.2017 v 0:00 | Karma: 9,50

Marie Haisová

Jak vyhrát bicykl?

17.3.2017 v 17:46 | Karma: 7,41

Marie Haisová

EET a naše lesy

2.12.2016 v 7:38 | Karma: 30,07

Marie Haisová

TOP politici - miliardáři

5.11.2016 v 9:27 | Karma: 24,66

Marie Haisová

Proč volím Renatu

6.10.2016 v 9:20 | Karma: 14,32

Marie Haisová

Paragony pro pana B.

27.9.2016 v 9:54 | Karma: 20,87
  • Počet článků 224
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1701x
Píši o tom, s čím se setkávám, o čem si myslím, že by bylo dobré dobré zveřejnit a mohlo zajímat i ostatní.

Více o mně je na: www.mariehaisova.webnode.cz