Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Žaluji na systém, neboť můj čas nejsou peníze

V tržním hospodářství platí, že čas jsou peníze, jenže jak kdy, jak kde a jak pro koho.

Já se v  průběhu posledních pár let stala milionářkou, aniž bych o to stála, jen díky tomu, že vzrostly ceny kdysi tak pohrdaných panelákových králíkáren. Po  šestiletých soudních tahanicích potvrdil Odvolací soud pro Prahu 2, že zaplatím polovinu z králíkárny ve výši 1 460 000 Kč exmanželovi, jinak mi hrozí exekuce.  
  
                   
Děti jako nevýhodná komodita
                
Zaráží mě však, že se v tržní ekonomice vůbec nehodnotí časové investice péče o děti a jejich výchovu. Nejspíš proto je tolik problémů s kriminalitou, drogami, nárůstem civilizačních chorob, ale co si budeme nalhávat, co by dělala policie, soudy, vězeňství, farmaceutický průmysl se zdravými a šťastnými lidmi? Celý systém by kolaboval, což jsem dříve netušila. Nikdo mě totiž - ve škole, doma, ani v médiích, nepoučil. Žila jsem a dělala vše dle své úvahy, snažila jsem se, aby z dětí vyrostli zdraví a schopní lidé. Teď jsem se ocitla v situaci, kdy mě systém nutí zpětně litovat, že jsem chodila na třídní schůzky, zajímala se o vzdělání dětí, jejich duševní a tělesný rozvoj, připravovala s nimi úkoly, cvičila na housle, učila je citlivosti a vnímavosti, doprovázela do turistického oddílu mládeže, aby poznali život ve společenství, foukala jejich bolístky a byla výlučnou pečovatelkou a komunikační spojkou s lékaři. Teď vidím, že jsem byla pěkně hloupá, podle dnešních kritérií jsem měla raději podnikat a investovat do výhodnějších komodit, než jsou děti. Tak, jako to dělal exmanžel, který investoval ze společných peněz do akcií a výnosy mu zůstaly, neboť se – dle judikátu Nejvyššího soudu - do společného jmění manželů nezapočítávají.        

Vydělávat prachy za každou cenu a pak být překvapeni gulagy, koncentráky, politickou, ekologickou či finanční krizí?

Udělala jsem navíc další chybu. Ve svém profesním životě jsem totiž myslela víc na to, abych byla užitečná, než abych vytvářela pro sebe co největší zisky. A tak jsem sázela v Praze stromy, aby zde byl lepší vzduch a hezčí prostředí, budovala dům v Lublaňské 18 pro mimoškolní zájmové činnosti dětí a mládeže a prostor pro občanské iniciativy, zapojovala veřejnost do rozhodování o vzhledu jejich prostředí, např. ve vnitrobloku v Radhošťské. Také jsem se zajímala o ženy, ale to vše se ukázalo být ztrátou energie, času a peněz, neboť z těchto - veřejně prospěšných prací jsem nezbohatla, byla jsem navíc zcela absurdně poctivá a každou korunu pečlivě účtovala a vykazovala, což byla také chyba. Potvrdil ji po šestiletých tahanicích Odvolací soud pro Prahu 2 s tím, že budu za své dobré skutky náležitě potrestána tím, že musím zaplatit polovinu z panelové králíkárny ve výši 1 460 000 Kč exmanželovi, jinak mi hrozí exekuce. Rok před důchodem jsou pro mě nabízené úvěry a hypotéky dost vzdálené, prodat byt těžko stihnu,  navíc soudní odhadce u soudu pravil, že ze zbytku peněz bych si mohla pořídit tak akorát místnost 4. kategorie.  

Volání SOS

A tak mi nezbývá, než se obrátit na Vás se žádostí o solidaritu a z osobního problému udělat věc veřejnou. Právo se v Čechách nerovná spravedlnosti a já bych si přála, aby můj případ pomohl jiným, aby se neocitli v podobné situaci,  otevřel diskusi a dal podnět k nápravě věcí lidských. Teď však volám naléhavě SOS, máte-li jakoukoliv korunu, se kterou byste chtěli před Vánoci učinit dobrý skutek, prosím o její zaslání na účet č: 1408624073/0800. Darovací smlouvu zašlu  na vyžádání na e-mailu marie@mariehaisova.cz, o výsledku sbírky budu informovat na www.haisova.blog.idnes.cz. Předem vřele děkuji.


     
Kalkulace „neprokazatelných investic do dětí a domácnosti

Pro informaci přikládám kalkulaci svých „neprokazatelných investic“ do domácnosti a dětí s hodinovou sazbou 100 Kč. Vychází na 5 001 000 Kč. Dle soudkyně jsme se prý na tomto uspořádání dohodli, ačkoliv v době, kdy jsem se vdávala, se manželské smlouvy neuzavíraly, ženy kopírovaly role matek a babiček. Partner měl na první místě své zájmy, v rodině byl nadřazen nad takovými „malichernostmi“ jako je vynášení odpadků či mytí oken. Vše bylo na dlouhé lokte, o všem se sáhodlouze diskutovalo, na vše bylo dost času. Co se týče finančního zajištění chodu domácnosti, celý život jsem byla výdělečně činná, po narození dětí pobírala mateřskou, ke které jsem si přivydělávala psaním na stroji, hlídáním cizího dítěte. Jaké se tedy nabízelo řešení? Buď rozvod již v samých začátcích, nebo vzít zodpovědnost za chod rodiny sama. V současnosti je řešením zadat péči o domácnost a děti agentuře.  Zda je toto řešením rostoucí kriminality mládeže, nevím.  


Kalkulace domácí práce od narození dětí do rozvodu: hodina à 100 Kč
  
Domácí práce (údržba bytu, zajišťování jídla, management každodenního chodu domácnosti):
22 let x 12 měs. x 30 dní x Ø1 hod.denně x 100 Kč                                                792 000  
Péče o děti nar. 1979 a 1983: 10 let x 12 měs. x 30 dní x 4 hod. x 100 Kč         1 440 000  
Třídní schůzky 2 dětí x škola 12 let, 4x ročně x 2 hod. x 100 Kč                               19 200  
Návštěvy lékařů 2 dětí x 12 let x 12x ročně x 100 Kč                                               28 800 
Rozvoj 2 dětí: housle, TOM, Aj:  10 x 12 měs. 30 hod.měs. x 100 Kč                     720 000  
Zajištění stipendií na zahraničních táborech LPC 8 x 45 000 Kč                             360 000  KčZprostředkování stipendijních studií na zahraničních školách:                       
Ecole d’Humanité                                                                                                   250 000                         International School of Prague                                                                              600 000                        
New York University of Prague                                                                               750 000
Získání bytu, výměna, řešení sporu s SBD 50 hod x 100 Kč                                       5 000
Péče o nemocnou matku exmanžela 30 dní x 12 hod. x 100 Kč                               36 000
Celkem péče o domácnost a dvě děti za 22 let à 100 Kč                                    5 001 000 Kč                                           
                              
                                                    
Přeji hezké vánoce a do Nového roku naději, víru a lásku, i když s láskou opatrně, zveřejňuji tuto svoji situaci též pro poučení a varování ostatním.

 


                                                                                                                                                                                                  

Autor: Marie Haisová | pondělí 1.12.2008 21:11 | karma článku: 16,34 | přečteno: 1438x
  • Další články autora

Marie Haisová

Druhé housle

V podzimních barvách života si užívám harmonie, byť se může zdát, že ve výkonově zaměřené společnosti mohu hrát již jen druhé housle, což má v obecné mluvě poněkud pejorativní nádech.

9.8.2022 v 11:26 | Karma: 10,04 | Přečteno: 237x | Diskuse| Osobní

Marie Haisová

Wikipedistka, aneb s kůží na trhu

Začátkem března 2021 mi přišel e-mail, že Wikipedie pořádá kurz pro seniory. Zuřila karanténa, byly omezovány aktivity, tak jsem se rozhodla přihlásit.

20.7.2021 v 9:45 | Karma: 26,74 | Přečteno: 498x | Diskuse| Média

Marie Haisová

Nemocné Česko

Neví, čím to je, ale nikdy neonemocněla, když se chystala lyžovat! Mohlo by zlepšení nálady, vyhlídka na vzrušující zážitek chránit proti virům? Ptá se vědkyně Candace B. Pert a zároveň odpovídá:

23.2.2021 v 9:20 | Karma: 17,07 | Přečteno: 537x | Diskuse| Společnost

Marie Haisová

Slepé skvrny

Sociolog Daniel Prokop v knize Slepé skvrny analyzuje současnou situaci i z ní vyplývající politické manipulace, což je skvělý počin k porozumění společnosti jako celku a chování jednotlivců, ze kterých sestává.

8.11.2020 v 8:57 | Karma: 5,07 | Přečteno: 152x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Marie Haisová

Cesta k nesvobodě

Čas ukazuje realitu, o které jsem během karantény četla v knize Timothy Snydera „Cesta k nesvobodě – Rusko, Evropa, Amerika“.

11.6.2020 v 13:22 | Karma: 11,53 | Přečteno: 414x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

  • Počet článků 224
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1701x
Píši o tom, s čím se setkávám, o čem si myslím, že by bylo dobré dobré zveřejnit a mohlo zajímat i ostatní.

Více o mně je na: www.mariehaisova.webnode.cz